
A Hik-ProConnect egy korszerű felhőalapú platform, amelyet a Hikvision rendszerek telepítőinek és integrálóinak szánnak. A Hik-Connect szolgáltatáshoz kapcsolódó különféle biztonsági rendszerek távoli kezelésére és felügyeletére szolgál. Kompatibilis rendszerek: CCTV és riasztórendszerek, videó kaputelefonok, beléptető és egyéb IoT eszközök (pl. Vezeték nélküli csengők). A rendszerek működését megkönnyíti a végfelhasználókhoz kapcsolódó speciális struktúrákban elhelyezett eszközök, az úgynevezett helyszínek. Minden helyet olyan alkalmazottakhoz rendelnek, akik hozzáférnek az eszközök állapotához, és értesítéseket kapnak rendellenességek észlelésekor. Bármilyen probléma esetén a telepítő távolról konfigurálhatja a rendszert, és ellenőrizheti a kamera képeit, mind élőben, mind rögzítve. Ezeknek a funkcióknak a hozzáférését korlátozhatja az a végfelhasználó, aki a megfelelő engedélyeket adja (és eldönti, hogy mit és mennyi ideig) a Hik-Connect kliens alkalmazás segítségével.
Főbb jellemzők:
- hozzáférés az összes rendszerhez egy felhőalapú alkalmazásból,
- a telephelyek (helyszínek) központosított kezelése,
- meghatározott helyekhez kapcsolódó munkavállalói számlák,
- távoli konfiguráció és frissítések,
- kiterjedt hozzáférési engedélyezési funkció,
- co-branding funkció.

Központosított hozzáférési struktúra
Minden ügyfelet egy adott helyre rendelnek az események könnyebb azonosítása és kezelése érdekében. Az ügyfél adatai és címe megadható.
Az egy szervezeten belüli telepítői fiókok hierarchikus felépítésűek. Az adminisztrátor létrehozza a helyeket, és hozzárendeli azokat a munkavállaló-telepítő fiókhoz. A telepítő értesítést kap a helyén található készülékproblémákról és 90 napig naplóba rögzíti a tevékenységét.

Panel az alkalmazott felvételéhez és az ő jogainak meghatározásához
A telepítő számára elérhető funkciók
A rendszer telepítése után az adminisztrátornak (telepítőnek) meg kell szereznie a végfelhasználó beleegyezését az eszközök hozzárendeléséhez az adott helyre, hogy diagnosztikai adatokat (30 percenként automatikusan frissüljön) és hibaüzeneteket kaphasson. Egy felhatalmazott telepítő hozzáférhet a következő adatokhoz és lehetőségekhez:
- értesítések e-mailben, webportálon vagy kliensalkalmazásban az eszköz károsodásáról vagy meghibásodásáról (pl. merevlemez sérülése, nincs videokép, alacsony az akkumulátor töltöttsége),
- információk az elmúlt 7 nap hibáiról,
- diagnosztikai adatok, pl. az NVR esetében: hálózati állapot, offline kamerák, videojel állapota, adattárolási állapot, felvételi állapot, merevlemez használat,
- az eszközök távoli frissítése,
- események összekapcsolása különböző rendszerekből.
Szükség esetén kérésre (amelyet az ügyfélnek jóvá kell hagynia) vagy az ügyfél kérésére a telepítő a következő jogokat kaphatja meg:
- eszközkonfiguráció,
- élő kép előnézete,
- felvételek lejátszása,
- rövid klipek letöltése (legfeljebb 2 perc).
Az adatokhoz való hozzáférést a felhasználó bármikor blokkolhatja a Hik-Connect kliens alkalmazással. Ideiglenes hozzáférés is megadható.

A telepítő hozzáféréssel rendelkezik a mindennapi munkát megkönnyítő eszközökhöz is:
- lemezterület-kalkulátor,
- NVR csatorna-kalkulátor,
- lencseválasztó kalkulátor (fókusztávolság és látómező),
- átviteli kalkulátor.
Különböző rendszerek integrálása
A felhőszolgáltatás lehetővé teszi a kapcsolatok létrehozását a különböző rendszerek eszközei között: CCTV, riasztó, videó kaputelefon, beléptető és egyéb IoT eszközök. Például egy kapcsolat kiválasztása egy videó kaputelefonon átirányíthatja a PTZ kamerát egy adott előre beállított értékre (pl. zoom egy bejegyzésnél).
Co-branding
Ha a telepítő hozzáadja az ügyfelet a helyszínhez, a szoftver betöltésekor a telepítő logója megjelenik az ügyfélszoftveren és az információs panelen. A helyinformációk tartalmazzák a telepítő elérhetőségeit. Folyamatosan letöltődnek a vállalat profiljáról. Ez megkönnyíti a kapcsolatot és befolyásolja az üzleti elismertségét és presztízsét.
Biztonság
A rendszer működésének prioritása a magas szintű biztonság biztosítása. Az eszközök közötti kommunikációhoz HTTPS/TLS protokollokat használnak. A kapcsolatot AES/RSA algoritmusok kódolják, a felhasználó által definiált kulcsokkal. A P2P technika biztonságos kapcsolatot hoz létre port leképezés nélkül. A szolgáltatást támogató felhőalapú platform az Amazon Web Services (AWS). Megbízható, hatékony és ami a legfontosabb, biztonságos szolgáltatás. A személyes adatokat, például a telefonszámokat és az e-mail címeket, titkosítják.
Mennyibe kerül?
A szolgáltatás 1024 eszközre korlátozott alapváltozata ingyenesen elérhető lesz. A további előfizetési tervek tartalmazzák a diagnosztikai információkhoz (Heath Monitor) való hozzáférést, a Co-branding vagy a jövőbeni felhőkép-rögzítési szolgáltatást. A szolgáltatás 2020 végéig tesztelési szakaszban van, és most már minden rendelkezésre álló opció ingyenesen használható. A szolgáltatás megfelelő kezeléséhez kompatibilis szoftver verziókra van szükség a hardverben. A gyártó bejelenti a megfelelő frissítések kiadását.
Hogyan kell használni?
Videó bemutató: