A világ vezető információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállítása - CeBIT 2009 Hannoverben - március 3-8-ig rendezték meg. Ebben az évben körülbelül 4300 vállalat 69 ország állította ki termékeit és közel 400.000 látogatója volt. Mindazonáltal, ezek a számok is mutatják az esemény nagyságát, amelyen ez alkalommal a kiállítók száma sokkal kisebbnek bizonyult, mint a 2001. évi csúcs 8100 kiállítóval.
A telekommunikációs piac sok hagyományos vezetőjének az elmaradása, a gyártók és telekommunikációs szolgáltató vállalatoknak egy nagyon halvány megjelenése, amelyek termékeiket szállítják a bank szektor számára is - a válság fő tüneteit jelezték. A német üzemeltetők között láthattuk a Deutsche Telekomot és Vodafonet, de nem tudott az e-Plus és az O2 standja sem égbekiáltó különlegességet bemutatni.
A legnagyobb szenzációt azért mégis a Samsung okozta, amelynek nem hogy a saját standja, de még csak disztribútori képviselete sem volt. Ez a múlt évvel összehasonlítva annak egy borzasztóan sivár kontrasztja volt, amikor a vállalat széles kínálattal megjelent termékeivel, köztük jó néhány újjal is felizgatott mindenkit. A World Cyber Games (WCG támogatása), több ezerrel a StarCraft, Counter-Strike és Warcraft III játékok, már a múlté. Ez felveti a vállalat pénzügyiével kapcsolatos kérdéseket is - ez a vége az "e-sportok" szponzorálása számára és egy igazán rossz hír az iparmágnásról alkotott képről a fiatal emberek körében.
Japán vállalatokat a NEC képviselte igen szerényen és a Sony Ericsson; Toshiba, DoCoMo, a Motorola is eléggé sikertelenül mutatkozott be. A standok nem voltak kint - a tavalyi AMD bemutatója után, amelyen az új AMD processzorokat reklámozták - a vállalat hasonlóan távol volt. Nem tudtunk olyan kiállítókat találni, akik új technológiákat mutattak volna be, valószínűleg a gyártók nem hittek a jövedelmező megvalósítások lehetőségében a közeljövőben (a biztató LTE technológia mintájának bemutatása). Csak egy szó illik a pavilonokra jellemzően a Green IT - unalom.
A vásár kudarc volt? - Nem !!! A fényes csillagok az IT vállalatok voltak: az IBM (előlépteti cloud computing), SAP, a Microsoft, Sftver AG, Comarch - a válság alatt a mentések az informatikának köszönhetően lehetségesek megenged alkalmazkodást a recesszióhoz, mint az időjárásra. Egy másik siker volt az új Security World pavilon, biztonsági megoldásokkal, amely bemutatott mindkettőből, a vállalatok koncentráltak a hálózatra és a fizikai védelemre. Szintén virágzó GPS ipart vettünk észre és egy friss perspektíva a RFID - köszönhetően Németországnak, akik bemutatták az ID kártyákat (személyi igazolványokat) ezzel a technológiával. Az Intel az új Intel Core i7 processzor a marketing vezetője lett, amely felváltja a Samsung szponzorálásában a számítógépes játék versenyeken az Intel Extreme Mastereket.
Ezúttal úgy tűnt, hogy a númeró egy a számítógépiparban az Asus. Az Nvidia a grafikus kártyák gyártója erős pozícióját hangsúlyozta, miközben új megoldást mutatott be a (GeForce 3D) térhatású 3D látványt mutatott be (PC-játékok, 3D filmek és 3D digitális fényképek), a csúcstechnológiás drótnélküli szemüveg és haladó szoftver használatával. Sok ázsiai gyártó, ajánlatában nagyon sokféle termékét a fogyasztói piacra viszi és ezeket a szokásos módon a piacon továbbra is folytatatni kívánja.
Miközben meglátogattuk az ez évi CeBITet, az a benyomásunk alakult ki már az első pillanatban, hogy amikor a vállalatok még kisebbek voltak, arra koncentráltak, hogy a leendő részvényesek szemében a presztízsük növekedjen az öntudatosabb szakkiállítás révén az üzleti szerkezettel kapcsolatosan.
A telekommunikációs piac sok hagyományos vezetőjének az elmaradása, a gyártók és telekommunikációs szolgáltató vállalatoknak egy nagyon halvány megjelenése, amelyek termékeiket szállítják a bank szektor számára is - a válság fő tüneteit jelezték. A német üzemeltetők között láthattuk a Deutsche Telekomot és Vodafonet, de nem tudott az e-Plus és az O2 standja sem égbekiáltó különlegességet bemutatni.
A legnagyobb szenzációt azért mégis a Samsung okozta, amelynek nem hogy a saját standja, de még csak disztribútori képviselete sem volt. Ez a múlt évvel összehasonlítva annak egy borzasztóan sivár kontrasztja volt, amikor a vállalat széles kínálattal megjelent termékeivel, köztük jó néhány újjal is felizgatott mindenkit. A World Cyber Games (WCG támogatása), több ezerrel a StarCraft, Counter-Strike és Warcraft III játékok, már a múlté. Ez felveti a vállalat pénzügyiével kapcsolatos kérdéseket is - ez a vége az "e-sportok" szponzorálása számára és egy igazán rossz hír az iparmágnásról alkotott képről a fiatal emberek körében.
Japán vállalatokat a NEC képviselte igen szerényen és a Sony Ericsson; Toshiba, DoCoMo, a Motorola is eléggé sikertelenül mutatkozott be. A standok nem voltak kint - a tavalyi AMD bemutatója után, amelyen az új AMD processzorokat reklámozták - a vállalat hasonlóan távol volt. Nem tudtunk olyan kiállítókat találni, akik új technológiákat mutattak volna be, valószínűleg a gyártók nem hittek a jövedelmező megvalósítások lehetőségében a közeljövőben (a biztató LTE technológia mintájának bemutatása). Csak egy szó illik a pavilonokra jellemzően a Green IT - unalom.
A vásár kudarc volt? - Nem !!! A fényes csillagok az IT vállalatok voltak: az IBM (előlépteti cloud computing), SAP, a Microsoft, Sftver AG, Comarch - a válság alatt a mentések az informatikának köszönhetően lehetségesek megenged alkalmazkodást a recesszióhoz, mint az időjárásra. Egy másik siker volt az új Security World pavilon, biztonsági megoldásokkal, amely bemutatott mindkettőből, a vállalatok koncentráltak a hálózatra és a fizikai védelemre. Szintén virágzó GPS ipart vettünk észre és egy friss perspektíva a RFID - köszönhetően Németországnak, akik bemutatták az ID kártyákat (személyi igazolványokat) ezzel a technológiával. Az Intel az új Intel Core i7 processzor a marketing vezetője lett, amely felváltja a Samsung szponzorálásában a számítógépes játék versenyeken az Intel Extreme Mastereket.
Ezúttal úgy tűnt, hogy a númeró egy a számítógépiparban az Asus. Az Nvidia a grafikus kártyák gyártója erős pozícióját hangsúlyozta, miközben új megoldást mutatott be a (GeForce 3D) térhatású 3D látványt mutatott be (PC-játékok, 3D filmek és 3D digitális fényképek), a csúcstechnológiás drótnélküli szemüveg és haladó szoftver használatával. Sok ázsiai gyártó, ajánlatában nagyon sokféle termékét a fogyasztói piacra viszi és ezeket a szokásos módon a piacon továbbra is folytatatni kívánja.
Miközben meglátogattuk az ez évi CeBITet, az a benyomásunk alakult ki már az első pillanatban, hogy amikor a vállalatok még kisebbek voltak, arra koncentráltak, hogy a leendő részvényesek szemében a presztízsük növekedjen az öntudatosabb szakkiállítás révén az üzleti szerkezettel kapcsolatosan.
Egy érdekes reklámja az IBM koncepciójának a "Cloud computing" - egy olyan üzleti modell, ahol a vevők csak a szoftverért fizetnek, erőforrás /funkciókat igazán csak használják.
A felhasználónak csak egy egy böngészőre van szüksége - nem szükséges, hogy megvásárolják a licencet és telepítsék a szoftvert.
Az Intel reklámozta az új Intel Core i7 processzorát. Az e-sport támogatása kapcsán a vállalat bemutatta az Intel Extreme Masterst
felváltva a World Cyber Games (WCG), amit a Samsung által tavaly szponzoráltak.
Kalifornia különleges vendég volt a CeBIT 2009-en. Bemutatónak két arca van és az olvasókra hagyjuk a döntést, hogy mi a jellemzőbb a információtechnológia bölcsőjére.
Folytonosan kiterjesztett netbook sorozat szembetűnő EEE - Easy to learn, Easy to work, Easy to play
(a képen - EEE PC érintős, első hálózati videofon Skype részére, IP Digital Home Camera, Nuvifone G60 - csak néhány termék az Asus arzenálból.
Az Nvidia hangsúlyozta az erős pozícióját a grafikus kártyák gyártójaként, új megoldást mutatott be (GeForce 3D) térhatású 3D látványt nyújt (PC-játékok, 3D filmek és 3D digitális fényképek) a csúcstechnológiás drótnélküli szemüveg haladó szoftver használatával.
Számítógépek különleges feladatokra...
Az Alcatel pavilonja eléggé lenyűgöző volt, de az egyetlen kiállított tárgy már az LTE technológiát érinti
(a sejtes telefonok egy új generációja, amelyet 4G névre kereszteltek) volt ... a poszteren.
Ez a professzionális Panasonic plazma televízió igazán lenyűgöző volt, különösen a nagy felbontású Google térképek bemutatásával
A Panasonic egy érdekes ajánlata otthoni IP kamerákat tartalmazott,
toughbook - rugged laptop computer és LFD (Large Format Display)
TP-Link - a WiFi piac vezetője, bemutatta az IP kamerákat és a drótnélküli routerek egy új generációját
Powerline Home Networking - otthonokban és kisvállalkozásokban lévő WiFi hálózatok egy hatásos kiegészítése
Az Onyx az elektronikus olvasó alapján bemutatta elektronikus papír technológiát. A felhasználó le tudja tölteni az elektronikus könyveket az Internetről és olvashatja az olvasó az ernyőről - bővebben
e-Health - egy Siemens CAT modell(komputer axiál tomográf) letapogató, ami új standardokat helyez a letapogatási sebességbe és csökkenti a sugárzási expozíciót. Az igazi eszköz - Somatom Definition Flash - egy új dupla forrású CAT szkenner, két X-sugár csővel, ami egyidejűleg forog a páciens teste körül.
Egy friss perspektíva az RFID alkalmazására - Németországnak köszönhetően bemutatták az ID kártyákat (személyi igazolványokat) ezzel az új technológiával
Az iF díj versenyére a belépésnél a CeBIT 2009 rendezőségénél az iF pavilonban jelentkezhettek. Az iF Tervezési Díjat 1953-ban mutatták be először és a német alapítású iF International Forum Design-t évente adományozzák. Ebben az évben az iF elbírálói a szokásoknak megfelelően közel 3000 terméket vizsgáltak meg és ebből 39 terméket engedtek további bírálatra. A képeken láthatók a díjazott - televíziók, kábeltisztító kés szett és egy ortopéd készülék.
... és a végén az olvasás jutalma:
This short film has been honored by Google as the video of the week (number of views) in the "Science and Technology" category.
Más képek a DIPOL történetéből